Blanes celebra el FebrerFest 2024

05.01.2024

El Febrefest neix de la il·lusió d’apropar a la vila de Blanes una sèrie d’artistes amb un denominador d’origen comú: la cançó d’autor feta al nostre territori.

Volem apostar per dur al poble de Blanes una versió acústica dels músics que hi vinguin a tocar amb la humil intenció de bastir ponts entre públic i artista dins d’un marc escènic de proximitat, tal com és la Cooperativa (Casal d’Entitats), al bell centre del poble, en unes dates on la gent, sovint, es queda a casa amb poques ofertes culturals per triar i assaborir.

La primera edició del Febrefest (2022), vam tenir la sort i el privilegi de gaudir en directe d’artistes de la talla d’en Quico Pi de la Serra, Jaume Arnella, Titot & David Rossell i el nostre artista local Isaac Ulam. Enguany, en la segona edició (2023), l’organització del Febrefest es va plantejar doblar l’aposta i en comptes d’oferir quatre actuacions, oferir-ne vuit: dos per cada cap de setmana del mes de febrer. Vam poder assistir als recitals d’Arturo Gaya, Joan Isaac i Xavier Baró, entre altres artistes. La proposta semblava agosarada, però vist l’èxit d’aquesta segona convocatòria hem cregut factible i engrescador seguir amb el mateix fil i mantenir, així, el nostre particular envit per la música en directe.

Cal remarcar la bona predisposició dels artistes amb qui hem comptat fins al moment, no només perquè sabem que fan un esforç per tal d’ajustar-se a les condicions econòmiques que els proposem, sinó que sabem que no sempre és fàcil estrènyer-se el cinturó, i agraïm que la motivació de venir a Blanes i oferir el seu recital (en un escenari senzill i acollidor) sigui superior a les exigències dels caixets.

Amb el temps, l’esforç i la constància pertinents, el Febrefest li agradaria arribar a ser un festival musical de referència per tal d’aproximar la cultura a la vila de Blanes i a la comarca de la Selva.

FEBREFEST: BREU RECORREGUT PER RECONÈIXER ELS TRETS PRINCIPALS DEL FESTIVAL

El cartell del Febrefest 24 ha estat elaborat amb la mateixa cura i estima amb què han estat elaborats els cartells anteriors; i és que aquesta quarta edició, i per tal d’atraure el màxim de persones a les actuacions, i transformar-les, entre tots i totes, en celebracions musicals que facin passar l’estona de la millor manera possible en aquest hivern que ja tenim a tocar, necessita una motivació extra (pel que fa a la participació i entrega) per part dels vilatans de Blanes. Aquest any, a més a més, hem volgut posar un nou element sorpresa, afegint un nou recital a l’hora del vermut; així que, afegits els artistes confirmats (Coloma Bertran, Cafè d’Alger, New George, Meritxell Gené, Nico Roig, Marion Harper, l’Orchestra Fireluche i Mirlo) en Joan Masdéu s’ha sumat per posar el punt final al festival el diumenge al migdia.

Podeu consultar el Dossier informatiu del FebrerFest edició 2024 AQUÍ

Font: Febrer Fest

 

Notícies